Vraag en antwoord


Vraag en antwoord

Vraag en antwoord




Vraag: Waar vind ik alle diensten die Friss voor Thuis aanbiedt?

Antwoord: Op deze website staan alle diensten beschreven. U vindt ze aan de linkerzijde van de pagina. Door op de namen te klikken navigeert u tussen alle mogelijkheden.

Daar leest u alles over de uitvoering van de diensten. Ook krijgt u tips en heldere meetinstructies.

Van de meeste diensten ziet u één oogopslag de prijs. Andere diensten verdienen een meer uitgebreide offerte, waarvoor we graag contact met u opnemen. Voor de aanvraag van deze uitgebreide diensten is in de meeste gevallen een vrijblijvende afspraak een goede start. Als het u beter uitkomt, kan deze inventarisatie ook op zaterdag of in de avonduren plaatsvinden.

Terug naar boven

Vraag: Waarom berekent Friss voor Thuis opstartkosten bij diverse diensten?

Antwoord: Eerlijke, transparante, inzichtelijke prijzen zijn te allen tijde ons uitgangspunt.

De opstartkosten leveren een bijdrage aan het vervoer van medewerkers en materieel naar onze klanten. Door deze prijs slechts eenmalig per order te berekenen hopen wij twee dingen te bereiken:

1. U ziet precies wat u betaalt en waarom.

2. U betaalt deze kosten slechts eenmalig per order. Daardoor weet u zeker dat Friss voor Thuis niet een opslag rekent per elke afzonderlijke dienst. U bent daardoor dus goedkoper uit.

Terug naar boven

Vraag: Kan ik ook voor iemand anders een dienst bestellen?

Antwoord: Jazeker. Tijdens uw bestelling geven we u de mogelijkheid om een factuuradres en een werkadres te laten opgeven. Dat kunnen dus verschillende adressen zijn.

Let u er in dit geval op dat het WERKadres binnen een regio valt waar Friss voor Thuis actief is.

Terug naar boven

Vraag: Moet ik thuis zijn als Friss voor Thuis komt?

Antwoord: Voor bepaalde diensten is het niet nodig dat u thuis bent. Er zijn echter ook schoonmaak- en onderhoudsklussen waarbij het raadzaam of noodzakelijk is om thuis te zijn. Per dienst staat dit vermeld.

Wij laten het in die gevallen aan u over of u persoonlijk aanwezig bent, of dat u dit overlaat aan een bevoegde sleutelbeheerder.

Enkele dagen voor de uitvoering ontvangt u (per bestelde dienst) een herinnering via uw e-mailadres een herinnering. Daarin staat nog eens duidelijk vermeld of het wenselijk is om persoonlijk aanwezig te zijn.

Terug naar boven

Vraag: Ik wil een dienst bestellen. Maar nu lees ik dat ik die dienst moet afnemen voor mijn gehele woning. Wat betekent dat?

Antwoord: Bij sommige diensten is het zo dat Friss voor Thuis geen opdracht aanneemt om slechts een bepaald deel te reinigen of te onderhouden. Enkele voorbeelden daarvan zijn dakgootreiniging en ramenwassen.

Sommige diensten voeren we dus enkel per gehele woning uit. De redenen hiervoor zijn:

- Elke opdracht wordt door onze mensen goed voorbereid. Als de klus zich beperkt tot slechts een gedeelte van uw goten, ramen, etc. zouden we u te hoge startkosten moeten doorberekenen. Dat doen we liever niet omdat dat in uw nadeel zou zijn.

- Indien wij een opdracht zouden krijgen tot het slechts gedeeltelijk uitvoeren van een klus, is het in de praktijk niet altijd even gemakkelijk om te bepalen waar er gestopt moet worden. Wij willen deze onduidelijkheden graag voor u voorkomen. Ons doel is immers een tevreden klant.

- Als wij een klus slechts gedeeltelijk mogen uitvoeren, zult u altijd verschil zien tussen het behandelde en het niet-behandelde oppervlak. Onze ervaring leert, dat de meeste klanten dat een ongewenst effect vinden en vaak alsnog opdracht geven tot het geheel reinigen en onderhouden van het object.

Terug naar boven

Vraag: Ik wil een dienst bestellen, maar mijn situatie wijkt wel héél erg af van de keuzemogelijkheden. Wat moet ik doen?

Antwoord: Het kan natuurlijk voorkomen dat uw woning niet 1-2-3 in een categorie te plaatsen is. Voor de meeste situaties is echter een oplossing.

Enkele voorbeelden:
- Uw ramen zijn uiterst moeilijk bereikbaar. U heeft dit misschien al eens te horen gekregen van een collega-dienstverlener.
- U heeft weliswaar een heel brede dakkapel, maar het aandeel glas of houtwerk hierin is gering.
- U wilt graag uw aluminium of kunststof kozijnen laten coaten, maar deze zijn dusdanig verweerd dat u eraan twijfelt of dit wel het gewenste eindresultaat zal hebben.
- U heeft specifieke wensen die u niet terugvindt in deze website.

In al die gevallen nodigen wij u van harte uit om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch (0800 - 222 44 55) of per e-mail (klantenservice@frissvoorthuis.nl).

We proberen u in eerste instantie telefonisch te helpen, maar als dat niet mogelijk is, maken wij een afspraak met u voor een kosteloze en vrijblijvende inspectie. Dat doen we graag voor onze klanten!

Terug naar boven

Vraag: Ik heb geen computer. Kan ik dan een bestelling plaatsen?

Antwoord: Zonder computer en een werkende internetaansluiting kunt u helaas geen gebruik maken van onze diensten.

Probeert u in dat geval of u de bestelling kunt plaatsen via iemand anders binnen uw vrienden- of familiekring. Zelfs is het mogelijk om uw factuur te laten versturen naar een afwijkend adres. Dit kunt u aangeven tijdens het bestelproces.

Terug naar boven

Vraag: Kan ik meerdere diensten tegelijkertijd bestellen? Is dit voordeliger?

Antwoord: Ja, u kunt meerdere diensten tegelijkertijd bestellen. Via de bestelknop plaatst u een dienst in de winkelmand, waarna u verder kunt winkelen op onze website.

Bij het afrekenen van uw bestelling zult u merken dat eventuele opstartkosten slechts éénmaal per bestelling worden doorberekend, ongeacht het aantal diensten dat u heeft besteld. Dat is dus voordeliger voor u.

Terug naar boven

Vraag: Zijn de prijzen inclusief BTW?

Antwoord: Ja, alle getoonde prijzen zijn consumentenprijzen inclusief BTW. Voor sommige diensten is een BTW-tarief van 6% van toepassing, voor andere diensten een BTW-tarief van 21%.

Het BTW-tarief wordt los vermeld op de factuur.

Terug naar boven

Vraag: Ik zat midden in een bestelling, toen er iets misging. Hoe weet ik of ik mijn opdracht heb geplaatst?

Antwoord: Het is vervelend als de techniek u in de steek heeft gelaten. Als u vermoedt dat het aan het bestelsysteem van Friss voor Thuis heeft gelegen, vragen wij u vriendelijk om dit aan ons te laten weten. Als het kan graag met vermelding van de tijd waarop het probleem zich voordeed.

Als u de bestelling nog niet heeft betaald, is er feitelijk nog geen order geplaatst. Het is dan het beste om uw bestelling opnieuw te doen. Als u twijfelt, kunt u uiteraard contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0800 222 44 55 of per e-mail: klantenservice@frissvoorthuis.nl.

Terug naar boven

Vraag: Hoe verloopt de betaling? Kan ik ook contant betalen?

Antwoord: Contante betaling is bij Friss voor Thuis niet mogelijk. Hiermee voorkomen wij zwartwerken en denken wij aan de veiligheid van onze medewerkers.

Bij het afrekenen van de dienst(en) kunt u kiezen voor de volgende betaalwijzen:
a. Betaling vooraf via iDEAL
b. Betaling direct na de dienst via eenmalige automatische incasso (tot een bedrag van 300,00 euro)
c. Digitale acceptgiro via Afterpay.

Tijdens uw bestelling kunt u zelf aangeven wat uw voorkeur heeft. Mocht een bepaalde betalingswijze in uw situatie niet van toepassing zijn, dan wordt deze tijdens de bestelprocedure niet aangeboden.

Terug naar boven

Vraag: Kan ik ook achteraf betalen?

Antwoord: AfterPay voert voor Friss voor Thuis het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Friss voor Thuis betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van 300,00 euro via Afterpay.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Terug naar boven

Vraag: Ik heb een afspraak gemaakt, maar moet deze afzeggen. Wat nu?

Antwoord: - TOT 3 werkdagen voor de uitvoering van de dienst kunt u uw afspraak eenmalig kosteloos verzetten.

- Als u de afspraak wilt annuleren, kan dat ook. TOT 3 werkdagen voor de uitvoering van de dienst is annuleren geheel kosteloos.

- Als u BINNEN 3 werkdagen voor aanvang van de dienst annuleert, wordt 50% van de orderprijs in rekening gebracht.

Vanzelfsprekend hopen wij dat u vertrouwen heeft in Friss voor Thuis en dat u het prettig vindt om onze klant te zijn. Als u vragen of verbeterpunten voor ons heeft, bent u van harte welkom. Wij zijn bereikbaar per e-mail of via ons gratis telefoonnummer 0800 - 222 44 55.

Terug naar boven

Vraag: Ik wil een dienst nog eens laten uitvoeren. Hoe gaat dat?

Antwoord: Uw eerdere bestellingen blijven bewaard. Dat is heel handig bij herbestellingen.

Als u een dienst graag nóg een keer wilt laten uitvoeren, dan gaat dat als volgt:

- U gaat u naar uw bestelhistorie. Deze vindt u op de pagina 'Mijn Friss voor Thuis' (klik hier).

- U meldt zich aan met uw e-mailadres en uw wachtwoord.

- U gaat naar 'Bestelhistorie'. Daar kunt u uw dienst kiezen en opnieuw bestellen.

Hartelijk dank dat u opnieuw van onze diensten gebruik wilt maken!

Terug naar boven

Vraag: Welke voorbereidingen moet ik treffen als Friss voor Thuis komt?

Antwoord: In de regel is bereikbaarheid onze voornaamste wens voor een vlekkeloze uitvoering. Dus wij vragen u vriendelijk ervoor te zorgen dat onze medewerkers op de juiste manier toegang hebben.

In de meeste gevallen volstaat het om de poort open te laten, huisdieren binnen te houden en spullen op te ruimen als ze in de weg staan. Voor klussen die binnen worden uitgevoerd, is het natuurlijk nodig dat wij toegang krijgen.

Over het afdekken van uw eigendommen en bescherming tegen vuil (bijvoorbeeld bij schoorsteenvegen) hoeft u zich geen zorgen te maken. Waar nodig brengen onze medewerkers zelf hun beschermende materialen mee. Bij bepaalde klussen waar rommel onontkoombaar is (bijvoorbeeld bij terrasreiniging), zullen wij de boel netjes achterlaten. Als u daarover vragen heeft, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Terug naar boven

Vraag: Kunnen mijn ramen gewassen worden bij slecht weer?

Antwoord: Regen tijdens onze werkzaamheden heeft geen nadelige gevolgen voor de kwaliteit van de glasbewassing. Dus ook bij regen worden uw ramen door ons gewassen.

U hoeft niet bang te zijn voor aftekeningen van waterdruppels, ook niet als uw ramen tijdens regen zijn gewassen. De zo kenmerkende druppelrestanten komen enkel voor bij vervuilde ramen. Deze ontstaan door het aanwezige stof en aangehecht vuil op de ramen.

Enkel in extreme gevallen (bijvoorbeeld bij uitzonderlijk krachtige wind, strenge vorst of hevige slagregens) kunnen onze medewerkers uit veiligheidsoverwegingen geen gebruik maken van klimmaterialen. Dan is er sprake van overmacht. Vanzelfsprekend willen wij u hierover zo tijdig mogelijk inlichten en in overleg met u een alternatieve datum aanbieden.

Terug naar boven

Vraag: Ik heb een dienst besteld, maar de medewerker van Friss voor Thuis heeft besloten deze niet uit te voeren. Hoe kan dat?

Antwoord: Het spijt ons dat de dienst niet kan worden uitgevoerd volgens uw wensen.

In sommige uitzonderlijke gevallen moeten we afgaan op de expertise van onze medewerkers. Zij kunnen ter plekke de situatie inschatten en een beslissing nemen, zelfs als dat zou betekenen dat de dienst niet kan worden uitgevoerd.

Mogelijke redenen zijn:
- Onze medewerker schat in dat het eindresultaat niet naar uw verwachting zal zijn. Bijvoorbeeld omdat de ondergrond verweerd is of andere eigenschappen bezit waardoor deze niet behandeld kan worden.
- De opdracht kan niet worden uitgevoerd vanwege een beperkte bereikbaarheid of vanwege andere omstandigheden in of rondom de woning.
- Het kan voorkomen dat het niet verantwoordelijk is om de werkzaamheden uit te voeren, bijvoorbeeld vanwege onveilige situaties.
- Er kan sprake zijn van overmacht, bijvoorbeeld haperende apparatuur, plotselinge extreme weersomstandigheden, etc.

Indien onze medewerker besluit dat uw dienst niet kan worden uitgevoerd, wordt dit binnen een redelijke tijd (bijvoorbeeld binnen 4 uur) aan u kenbaar gemaakt. Dat gebeurt telefonisch of per e-mail. Wij bespreken dan meteen de oplossing voor de ontstane situatie. In principe kunnen wij dan een nieuwe afspraak met u maken.

Als u reeds betaald heeft zonder dat de dienst kan worden uitgevoerd, zal Friss voor Thuis het betaalde bedrag binnen enkele werkdagen terugstorten op uw rekening.

Terug naar boven

Vraag: Hoe herken ik de medewerker van Friss voor Thuis?

Antwoord: Onze medewerkers komen niet onaangekondigd; de afspraken staan immers vast. U herkent hen aan de werkkleding van Friss voor Thuis. Onze auto's zijn voorzien van belettering. Bovendien kan elk van onze medewerkers zich legitimeren met een identiteitspas van Friss Dienstverlening of Friss voor Thuis.

Terug naar boven

Vraag: Welke eisen stelt Friss voor Thuis aan zijn medewerkers?

Antwoord: Friss voor Thuis selecteert zijn personeel op deskundigheid en vriendelijkheid.

Dit betekent onder meer dat zij werken en communiceren volgens de principes van Friss voor Thuis. Zij koppelen deskundigheid aan ruime praktijkervaring in meerdere schoonmaak- en onderhoudsdisciplines. Hun theorie- en praktijkkennis wordt regelmatig bijgeschoold via vakopleidingen en in ons eigen opleidingscentrum.

Elke medewerker van Friss voor Thuis is in het bezit van een verklaring van goed gedrag (Verklaring Omtrent Gedrag, VOG).

Terug naar boven

Vraag: Hoe betrouwbaar is Friss voor Thuis?

Antwoord: Friss voor Thuis is een zeer betrouwbaar bedrijf. U kunt uw opdracht gerust aan ons overlaten. Omdat er over de schoonmaakbranche de laatste jaren niet altijd positief wordt geschreven, hanteert Friss voor Thuis een aantal heldere regels:

1. Wij presenteren onze diensten in een overzichtelijke webshop. Waar mogelijk ziet u direct de prijs (incl. BTW).

2. Voor bepaalde diensten ontvangt u op uw verzoek een offerte. Deze is vrijblijvend.

3. Er worden geen contante betalingen geaccepteerd. Duidelijkheid voor alles. Wij voorkomen zwartwerken door elke handeling in ons administratiesysteem op te nemen.

4. Om het u gemakkelijk te maken, hanteren wij diverse betaalmethoden waaruit u kunt kiezen:
a. Betaling vooraf
b. Betaling via automatische incasso direct na de dienst
c. Digitale acceptgiro.

5. Bij Friss voor Thuis zit u niet vast aan contracten of opzegtermijnen. Wij hopen dat u bij ons blijft bestellen omdat u tevreden bent en niet omdat u ergens voor heeft getekend. Voor diensten die periodiek kunnen worden uitgevoerd (bijvoorbeeld ramenwassen of schoorsteenvegen) ontvangt u vrijblijvend periodiek een seintje per e-mail.

6. Wij tonen reviews op onze website, zelfs als er negatieve ervaringen tussen zitten. Zo kunt u zelf een oordeel vormen over de kwaliteit van onze dienstverlening.

7. Friss voor Thuis heeft een actieve klantenservice. Klachten, vragen en onduidelijkheden worden altijd teruggekoppeld aan de organisatie.

8. Wij hanteren het Keurmerk Webshop Veilig. Om hieraan te voldoen, onderwerpen wij ons aan speciale consumentgerichte leveringsvoorwaarden. Dat is uw garantie.

9. Ons bedrijf voldoet aan VCA (veiligheid) en ISO 9001 (kwaliteit).

10. Wij zijn aangesloten bij branchevereniging OSB.

U ziet: Friss voor Thuis hecht veel waarde aan eerlijk zaken doen met u! U bent van harte welkom!

Terug naar boven

Vraag: De werkzaamheden zijn uitgevoerd, maar ik ben niet tevreden. Hoe kan ik dit melden?

Antwoord: Friss voor Thuis betreurt elke klacht. Wij zullen er dan ook alles aan doen om deze te voorkomen, onder meer door goede opleidingen, trainingen en instructies en door goed materiaal.

Ondanks alle inspanningen kan het gebeuren dat de uitvoering van de werkzaamheden niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Daarvoor hebben wij een speciale klachtenregeling in het leven geroepen. Na elke opdracht ontvangt u per e-mail een beoordelingsverzoek (review). Het invullen hiervan is niet verplicht, maar kan wel een prima manier zijn om uw opmerkingen aan ons door te geven.

Vanzelfsprekend willen wij uw klacht naar tevredenheid oplossen. Wij hopen dan ook dat u ook een volgende keer weer kiest voor Friss voor Thuis.

Terug naar boven

Vraag: Ik ben tevreden over Friss voor Thuis. Hoe kan ik een review plaatsen?

Antwoord: Elke tevreden klant is reden voor een grote glimlach bij onze medewerkers. Uw tevredenheid is onze belangrijkste motivatie.

Wij vinden het fijn als u een review wilt plaatsen op onze website. Na elke opdracht ontvangt u automatisch een vrijblijvend verzoek om een reactie over de kwaliteit van onze dienstverlening.

U kunt uw review ook plaatsen via de link onderaan de pagina.

Wij hopen u ook de volgende keer weer te mogen begroeten als onze klant. En beveel ons aan bij uw familie, vrienden en buren.

Terug naar boven

Vraag: De dienstverlening bevalt me goed. Nu wil ik een abonnement. Hoe gaat dat in zijn werk?

Antwoord: Allereerst dankt het team van Friss voor Thuis u voor uw interesse in een abonnement. Ons doel is immers 100% klanttevredenheid bij de uitvoering van onze dienstverlening.

1. Het afsluiten van een abonnement
Bij het bestellen van uw dienst kunt u aangeven hoe vaak u deze dienst wilt laten uitvoeren. Bijvoorbeeld met een tussenpose van een bepaald aantal maanden.
Als u deze keuze heeft gemaakt, vervolgt u het normale bestelproces.

2. Het betalen van de afgenomen diensten
De eerste keer dat u een dienst uit de abonnementreeks afneemt betaalt u deze vooraf, net zoals u normaal zou doen. U kunt dan meteen uw dienst inplannen op een datum waarop het u schikt.

3. Dit merkt u van ons abonnement
Friss voor Thuis neemt na een afgesproken periode per e-mail contact met u op en doet u een datumvoorstel. Deze datum kunt u éénmalig wijzigen. Ook kunt u er op dat moment voor kiezen om ons voorstel te annuleren. Als u de afspraak wél laat uitvoeren, zullen wij het bedrag enkele dagen voor de afspraak innen via automatische incasso.

4. Waarom hebben wij geen contracten?
Friss voor Thuis gunt u alle vrijheid om per keer te beslissen of u uw abonnement wilt voortzetten. Ons team wil u iedere keer opnieuw overtuigen van onze kwaliteit en klantvriendelijkheid. DAT zien wij als onze grootste kracht.

5. Opzeggen van een abonnement
Een abonnement is bedoeld als handig hulpmiddel voor onze klanten. U hoeft dan immers niet steeds opnieuw te bestellen. Graag benadrukken wij dat u in principe nergens aan vast zit. Het abonnement kunt u dus op ieder gewenst moment beëindigen.

Als u onverhoopt uw abonnement wenst te beëindigen, vinden wij dat in de eerste plaats natuurlijk erg jammer. U kunt ervoor kiezen om ons datumvoorstel niet te accepteren. U annuleert daarmee de opdracht. Enkel als uw vervolgafspraak is ingepland, gaan we ervan uit dat u uw abonnement wilt voortzetten.

Terug naar boven

Vraag: Welke browser is het meest geschikt voor deze website?

Antwoord: De website van Friss voor Thuis wordt optimaal weergegeven met de volgende browsers:
- Internet Explorer 9
- Mozilla Firefox 11
- Apple Safari 5

Deze website is ontwikkeld voor toepassing op desktop computers, laptops, tablets en smartphones. De minimale schermweergave is 1024x768 pixels.

Terug naar boven








Wilt u Friss voor Thuis ook in uw regio? Klik hier